FRAGMENTS
The first week will be dedicated to the collection of images. Six photographers from six different countries will be asked to submit images that record local cultural symbols. The submission process will be chain-linked, one photographer having to respond to the previous photographer’s images, in order to activate a search for common cultural symbols. Simultaneously, we will be responding to the submitted images by collecting relevant archival material. The objective of the first week will be to accumulate a vast amount of images and visual formulas to work with during the second week.
ATLAS
The second week will focus on the reading and assembling of the collected visual archive, taking as an example Aby Warburg’s Atlas of Images. Five professionals from various disciplines will be invited into our studio to curate the visual material on different panels. Our participation to the curation process aims to be a background aid to the invited professionals, without our curatorial voice taking over; what we are interested in is to reveal the decision process of the curators, in order to understand how different research fields work with, understand and interpret cultural symbols.
Follow the project here: atlas.ardesiaprojects.com
És interessant plantejar què tenen en comú el delta de l’Ebre i l’Empordà. Tot un exercici intel·lectual i artístic que els fotògrafs Salvi Danés i Rita Puig-Serra i l’artista visual David Bestué van entomar amb ganes i curiositat. El primer que van fer, expliquen, va ser sobrevolar els dos territoris. Literalment. l’un darrere l’altre, els dos fotògrafs es van enlairar amb un ultralleuger sobre l’Empordà i sobre el Delta. Hi ha fotografies que en donen testimoni, però, explica Rita Puig-Serra, l’objectiu no era tant aconseguir aquestes imatges com “tenir un primer contacte amb el territori d’una manera molt àmplia”. A partir d’aquí han anat visitant, junts i en solitari, els dos territoris per completar l’exposició Hiberticer, que es presenta entre el 9 de juny i el 25 de novembre a Can Mario de Palafrugell, en el marc del projecte Terra-lab.cat
Un projecte ambiciós i plantejat a llarg termini en què res estava predefinit d’antuvi. Això és Terra-lab.cat, un laboratori de creació visual sobre el territori català que va guanyar el primer premi Lluís Carulla, el 2015, per l’estímul d’un projecte cultural, dotat amb 100.000 euros. Amb aquests diners i l’ajuda del departament de Cultura s’han produït deu treballs en què sempre han col·laborat dos artistes visuals i un creador d’un altre àmbit, des de la música a la filosofia, amb el denominador comú d’haver nascut després del 1968. Els deu equips -en total, 30 persones- han fet el treball de camp al llarg de més d’un any en diverses zones, encara que no és ben bé un recorregut paisatgístic o geogràfic, sinó que cada equip ha escollit treballar el territori des d’enfocaments diversos, ja sigui la seva relació amb la tecnologia, amb el cos o amb l’antropologia com també amb conceptes més eteris com la permanència o el subjecte. Els impulsors del projecte -Vicenç Altaió, Ignasi López, Sergi Opisso i Román Yñán- han coordinat els diversos equips, que aniran mostrant els seus treballs en diversos centres del territori.
A descoberta de livro de Maurice Maeterlink, "The Intelligence of Flowers ", 1907, intervencionado por autor desconhecido chamado David Dosrius, aka Pagano (Fonolleres 1944), e ponto de partida de um investigação desenvolvida editor independente e curador espanhol Gonzalo Golpe que agora's apresenta after Galeria Barbado em Lisboa.